Cum sa iti dozezi efortul

feature-image-roacc2

Cum sa iti dozezi efortul

Atunci cand vorbim de sport ca modalitate de a ne imbunatati starea de sanatate sau tonusul sau doar de a ne mentine in forma, nu se pune problema celui mai bun timp sau a celei mai lungi curse.

Miscarea poate fi, cu siguranta, cu adevarat cel mai bun prieten al omului, atata vreme cat nu se forteaza limitele individuale.

Nu va “repeziti”, luati-o incet si progresati in timp.

Cum stii daca esti limitele unui efort pozitiv?

  1. Identficarea ritmului propriu: nu conteaza ce timp scot sau cat rezista prietenii sau familia ta. Sau un strain din parc! Ritmul propriu este atunci cand se foloseste capacitatea proprie la cote ridicate fara a se forta insa organismul, acela fiind punctul optim pentru creierul, inima si plamanii tai!
  2. Testul vorbirii: in timpul unei ore de sport, a unei sesiuni de alergare sau ciclism, ritmul ales ar trebui sa fie suficient de mare incat sa nu permita o conversatie uzuala, dar suficient de lejer incat sa lase posibilitatea unei conversatii sacadate (nivelul optim: 1-2 din 4).
  3. Imbracaminte si incaltaminte adecvata (pentru fiecare sport, dar si conditiilor meteo). Accesorizarea corespunzatoare nu este un moft de moda; pantofii de alergare ofera support si scad impactul suprafetelor de alergare asupra oaselor, tendoanelor sau muschilor, cei de tenis sunt special creati pentru a asigura stabilitate si flexibilitate pe zgura etc. In aceeasi masura, este de preferat sa ne alegem echipamentul si in functie de conditiile meteo, luand in considerare tipul de activitate ales si o temperatura optima pentru corp.

Incalzirea este importanta! Nu numai pentru sportivii de performanta, ci pentru oricine care practica orice forma de sport.

Fiecare “sedinta” are o perioada de incalzire (5 min, recomandabil pana la 20 de minute), efortul propriu-zis si o perioada de revenire (minim 5 min).